100
TV en Radio DB
do 29 jun 2017
09:19:25

BNNBarts Neverending Network

BNN staat voor een eigenzinnige, verfrissende en op jonge mensen gerichte omroep. De letters hebben verschillende betekenissen gehad. Na de dood van Bart, heeft de omroep de betekenis van de letters BNN veranderd in Barts Neverending Network.

BNN is een publieke omroep in Nederland, opgericht op 15 augustus 1997 en richt zich vooral op de doelgroepen jongeren en jong volwassenen tussen 13 en 34 jaar.
BNN is begonnen als een televisieprogramma bij de commerciële televisiezender Veronica. 
BNN mag 360 uur televisie en 1200 uur radio per jaar maken. BNN is een van de drie omroepen met leden in het publieke bestel zonder eigen televisiegids.

Bart de Graaff had het plan opgevat om met een omroep terug te keren in het publieke bestel. Met hulp in de vorm van zendtijd van Veronica wist hij in vrij korte tijd een groot aantal leden te werven.

In oktober 2006 won BNN de eerste Gouden Televizier-Ring met het programma De Lama's en in mei 2007 herdacht BNN het overlijden van De Graaff.

Slogans (1)

Niet te onthouden

Vormgevingen / Huisstijlen (5)

Information
geruite achtergrond
Logo op blauwe achtergrond
Stripstijl
BNN sinds 1998

Klokken

oude videobanden inleveren

  • NPO Best Showtime • gast • Ted de Braak • 1-2-3-Show • Mariette Bruggeman • Roland de Groot
  • NPO Best Showtime • gast • André van Duin • De Flip Fluitketelshow • Guus Verstraete Jr. • Hans Otjes
  • Fons bij de Buren
  • Fons bij de Buren • presentatie • Fons de Poel
  • 100 jaar Sonneveld
  • 100 jaar Sonneveld • presentatie • Richard Groendijk
  • De Anatomische les met Ria Bremer
  • De Anatomische les met Ria Bremer • presentatie • Ria Bremer • mmv • Mart van Lieburg